PDTDTL
Bahagian Pengurusan Daerah
Bil
|
Jenis Perkhidmatan
|
1
|
Memproses dan Menyelesaikan Semua Pembayaran Bil dan Tuntutan (Dokumen Lengkap) Tempoh 7 Hari Bekerja Daripada Tarikh Terimaan Bil dan Tuntutan.
|
2
|
Memberi Maklumbalas Terhadap Setiap Aduan dan Pertanyaan Tempoh 7 Hari Bekerja
|
3
|
Memastikan semua pegawai PDTDTL Mencapai 5 hari berkursus dalam setahun.
|
4 |
Memastikan Laman Web Rasmi PDTDTL Dikemaskini Setiap 2 Minggu. |
Bahagian Pembangunan Daerah
Bil
|
Jenis Perkhidmatan
|
1
|
Menguruskan dan Memprose Tuntutan Pembayaran Projek-projek Yang Telah Siap (Dokumen Tuntutan Lengkap) Dalam Tempoh 5 Hari
|
2
|
Memproses Pembayaran Program Waris Warga Emas dan Program Anak Emas Dalam Tempoh 60 Hari Dari Tarikh Pengesahan Dalam Sistem iSejahtera.
|
3
|
Memproses Penawaran Kerja Projek Pembangunan Fizikal ( Bernilai Kurang Daripada RM 20,000 ) Dalam Tempoh 7 Hari Dari Tarikh Surat Kuasa di keluarkan.
|
Bahagian Pentadbiran Tanah
Bil
|
Jenis Perkhidmatan
|
1
|
Memproses dan Mengemukakan Permohonan Pembangunan Tanah ke Pejabat Tanah dan Galian Dalam Tempoh 120 Hari bekerja.
|
2
|
Memproses dan Mengemukakan Permohonan Pelupusan Tanah ke Pejabat Tanah dan Galian Dalam Tempoh 120 Hari bekerja.
|
3
|
Memproses Penerimaan Bayaran Cukai Tanah dan Bukan Cukai Tanah Dalam Tempoh 1 Hari Bekerja.
|
4 |
Mendaftarkan Suratcara Urusniaga dan Bukan Urusniaga ( Yang Lengkap ) Bagi Hakmilik Landed Melalui Sistem e-Tanah Dalam Tempoh 24 Jam. |
5 |
Mendaftarkan Suratcara Urusniaga dan Bukan Urusniaga ( Yang Lengkap ) Bagi Hakmilik Strata Melalui Sistem e-Tanah Dalam Tempoh 7 Hari Bekerja. |
6 |
Menyediakan Laporan Tanah Bagi Semua Jenis Permohonan Dalam Tempoh 14 Hari Bekerja. |
Bahagian Perundangan
Bil
|
Jenis Perkhidmatan
|
1
|
Mengemukakan Kronologi, Laporan Kes dan Deraf Afidavit dan Pandangan Undang-Undang ke Pejabat Penasihat Undang-Undang Negeri / Mahkamah Tinggi Dalam Tempoh 14 Hari Bekerja
|
2 |
Menyemak Deraf Notis, Perjanjian dan lain-lain dokumen undang-undang dalam tempoh 7 hari bekerja. |