PDTSPS
Pencapaian Piagam Pelanggan Bahagian Pengurusan Daerah
Bil |
Jenis Perkhidmatan |
Pencapaian |
1 |
Pembayaran Bil / Tuntutan Dalam Tempoh 7 Hari (Dokumen Lengkap) |
100 % |
2 |
Aduan Di Ambil Tindakan Dalam Tempoh 7 Hari Bekerja |
100 % |
3 |
Laman Web Rasmi PDTDTL Dikemaskini 2 Minggu Sekali |
100 % |
4 |
Memastikan semua pegawai PDTDTL Mencapai 5 hari berkursus dalam setahun. |
100 % |
Pencapaian Piagam Pelanggan Bahagian Pembangunan
Bil |
Jenis Perkhidmatan |
Pencapaian |
1 |
Menguruskan Segala Tuntutan Pembayaran Projek-projek Yang Telah Siap (Dokumen Tuntutan Lengkap) Dalam Tempoh 5 Hari |
100 % |
2 |
Memproses Dan Mendaftar Permohonan Bantuan Wang Sumbangan Kerajaan Negeri Di Dalam Sistem i-Sejahtera (Dengan Syarat Pemohon Memenuhi Syarat Dan Dokumen Lengkap) Dalam Tempoh 3 Hari |
100 % |
3 |
Siasatan Dan Pemberian Bantuan Segera Tabung Bencana TYT Kes-Kes Kecemasan (Bencana) (Sekiranya Layak) Dalam Tempoh 1 Hari |
100 % |
Pencapaian Piagam Pelanggan Bahagian Pentadbiran Tanah
Bil |
Jenis Perkhidmatan |
Pencapaian |
1 |
Memproses dan Mengemukakan Permohonan Pembangunan Tanah ke Pejabat Tanah dan Galian Dalam Tempoh 120 Hari Bekerja. |
100 % |
2 |
Memproses dan Mengemukakan Permohonan Pelupusan Tanah ke Pejabat Tanah dan Galian Dalam Tempoh 120 Hari Bekerja. |
100 % |
3 |
Memproses Penerimaan Bayaran Cukai Tanah dan Bukan Cukai Tanah Dalam Tempoh 1 Hari Bekerja. |
100 % |
4 |
Mendaftarkan Suratcara Urusniaga dan Bukan Urusniaga ( Yang Lengkap ) Bagi Hakmilik Landed Melalui Sistem eTanah Dalam Tempoh 24 jam. |
100 % |
5 |
Mendaftarkan Suratcara Urusniaga dan Bukan Urusniaga ( Yang Lengkap ) Bagi Hakmilik Strata Melalui Sistem eTanah Dalam Tempoh 7 hari Bekerja. |
100% |
6 |
Menyedikan Laporan Tanah Bagi Semua Jenis Permohonan Dalam Tempoh 14 Hari Bekerja. |
100 % |
PDTSPU
Pencapaian Piagam Pelanggan Bahagian Pengurusan Daerah
Bil |
Jenis Perkhidmatan |
Pencapaian |
1 |
Pembayaran Bil / Tuntutan Dalam Tempoh 7 Hari (Dokumen Lengkap) |
100 % |
2 |
Aduan Di Ambil Tindakan Dalam Tempoh 7 Hari Bekerja |
100 % |
3 |
Laman Web Rasmi PDTDTL Dikemaskini 2 Minggu Sekali |
100 % |
4 |
Memastikan semua pegawai PDTDTL Mencapai 5 hari berkursus dalam setahun. |
100 % |
Pencapaian Piagam Pelanggan Bahagian Pembangunan
Bil |
Jenis Perkhidmatan |
Pencapaian |
1 |
Menguruskan Segala Tuntutan Pembayaran Projek-projek Yang Telah Siap (Dokumen Tuntutan Lengkap) Dalam Tempoh 5 Hari |
100 % |
2 |
Memproses Dan Mendaftar Permohonan Bantuan Wang Sumbangan Kerajaan Negeri Di Dalam Sistem i-Sejahtera (Dengan Syarat Pemohon Memenuhi Syarat Dan Dokumen Lengkap) Dalam Tempoh 3 Hari |
100 % |
3 |
Siasatan Dan Pemberian Bantuan Segera Tabung Bencana TYT Kes-Kes Kecemasan (Bencana) (Sekiranya Layak) Dalam Tempoh 1 Hari |
100 % |
Pencapaian Piagam Pelanggan Bahagian Pentadbiran Tanah
Bil |
Jenis Perkhidmatan |
Pencapaian |
1 |
Memproses dan Mengemukakan Permohonan Pembangunan Tanah ke Pejabat Tanah dan Galian Dalam Tempoh 120 Hari Bekerja. |
100 % |
2 |
Memproses dan Mengemukakan Permohonan Pelupusan Tanah ke Pejabat Tanah dan Galian Dalam Tempoh 120 Hari Bekerja. |
100 % |
3 |
Memproses Penerimaan Bayaran Cukai Tanah dan Bukan Cukai Tanah Dalam Tempoh 1 Hari Bekerja. |
100 % |
4 |
Mendaftarkan Suratcara Urusniaga dan Bukan Urusniaga ( Yang Lengkap ) Bagi Hakmilik Landed Melalui Sistem eTanah Dalam Tempoh 24 jam. |
100 % |
5 |
Mendaftarkan Suratcara Urusniaga dan Bukan Urusniaga ( Yang Lengkap ) Bagi Hakmilik Strata Melalui Sistem eTanah Dalam Tempoh 7 hari Bekerja. |
100% |
6 |
Menyedikan Laporan Tanah Bagi Semua Jenis Permohonan Dalam Tempoh 14 Hari Bekerja. |
100 % |
PDTDBD
Pencapaian Piagam Pelanggan Bahagian Pengurusan Daerah
Bil |
Jenis Perkhidmatan |
Pencapaian |
1 |
Pembayaran Bil / Tuntutan Dalam Tempoh 7 Hari (Dokumen Lengkap) |
100 % |
2 |
Aduan Di Ambil Tindakan Dalam Tempoh 7 Hari Bekerja |
100 % |
3 |
Laman Web Rasmi PDTDTL Dikemaskini 2 Minggu Sekali |
100 % |
4 |
Memastikan semua pegawai PDTDTL Mencapai 5 hari berkursus dalam setahun. |
100 % |
Pencapaian Piagam Pelanggan Bahagian Pembangunan
Bil |
Jenis Perkhidmatan |
Pencapaian |
1 |
Menguruskan Segala Tuntutan Pembayaran Projek-projek Yang Telah Siap (Dokumen Tuntutan Lengkap) Dalam Tempoh 5 Hari |
100 % |
2 |
Memproses Dan Mendaftar Permohonan Bantuan Wang Sumbangan Kerajaan Negeri Di Dalam Sistem i-Sejahtera (Dengan Syarat Pemohon Memenuhi Syarat Dan Dokumen Lengkap) Dalam Tempoh 3 Hari |
100 % |
3 |
Siasatan Dan Pemberian Bantuan Segera Tabung Bencana TYT Kes-Kes Kecemasan (Bencana) (Sekiranya Layak) Dalam Tempoh 1 Hari |
100 % |
Pencapaian Piagam Pelanggan Bahagian Pentadbiran Tanah
Bil |
Jenis Perkhidmatan |
Pencapaian |
1 |
Memproses dan Mengemukakan Permohonan Pembangunan Tanah ke Pejabat Tanah dan Galian Dalam Tempoh 120 Hari Bekerja. |
100 % |
2 |
Memproses dan Mengemukakan Permohonan Pelupusan Tanah ke Pejabat Tanah dan Galian Dalam Tempoh 120 Hari Bekerja. |
100 % |
3 |
Memproses Penerimaan Bayaran Cukai Tanah dan Bukan Cukai Tanah Dalam Tempoh 1 Hari Bekerja. |
100 % |
4 |
Mendaftarkan Suratcara Urusniaga dan Bukan Urusniaga ( Yang Lengkap ) Bagi Hakmilik Landed Melalui Sistem eTanah Dalam Tempoh 24 jam. |
100 % |
5 |
Mendaftarkan Suratcara Urusniaga dan Bukan Urusniaga ( Yang Lengkap ) Bagi Hakmilik Strata Melalui Sistem eTanah Dalam Tempoh 7 hari Bekerja. |
100% |
6 |
Menyedikan Laporan Tanah Bagi Semua Jenis Permohonan Dalam Tempoh 14 Hari Bekerja. |
100 % |
PDTSPT
Pencapaian Piagam Pelanggan Bahagian Pengurusan Daerah
Bil |
Jenis Perkhidmatan |
Pencapaian |
1 |
Pembayaran Bil / Tuntutan Dalam Tempoh 7 Hari (Dokumen Lengkap) |
100 % |
2 |
Aduan Di Ambil Tindakan Dalam Tempoh 7 Hari Bekerja |
100 % |
3 |
Laman Web Rasmi PDTDTL Dikemaskini 2 Minggu Sekali |
100 % |
4 |
Memastikan semua pegawai PDTDTL Mencapai 5 hari berkursus dalam setahun. |
100 % |
Pencapaian Piagam Pelanggan Bahagian Pembangunan
Bil |
Jenis Perkhidmatan |
Pencapaian |
1 |
Menguruskan Segala Tuntutan Pembayaran Projek-projek Yang Telah Siap (Dokumen Tuntutan Lengkap) Dalam Tempoh 5 Hari |
100 % |
2 |
Memproses Dan Mendaftar Permohonan Bantuan Wang Sumbangan Kerajaan Negeri Di Dalam Sistem i-Sejahtera (Dengan Syarat Pemohon Memenuhi Syarat Dan Dokumen Lengkap) Dalam Tempoh 3 Hari |
100 % |
3 |
Siasatan Dan Pemberian Bantuan Segera Tabung Bencana TYT Kes-Kes Kecemasan (Bencana) (Sekiranya Layak) Dalam Tempoh 1 Hari |
100 % |
Pencapaian Piagam Pelanggan Bahagian Pentadbiran Tanah
Bil |
Jenis Perkhidmatan |
Pencapaian |
1 |
Memproses dan Mengemukakan Permohonan Pembangunan Tanah ke Pejabat Tanah dan Galian Dalam Tempoh 120 Hari Bekerja. |
100 % |
2 |
Memproses dan Mengemukakan Permohonan Pelupusan Tanah ke Pejabat Tanah dan Galian Dalam Tempoh 120 Hari Bekerja. |
100 % |
3 |
Memproses Penerimaan Bayaran Cukai Tanah dan Bukan Cukai Tanah Dalam Tempoh 1 Hari Bekerja. |
100 % |
4 |
Mendaftarkan Suratcara Urusniaga dan Bukan Urusniaga ( Yang Lengkap ) Bagi Hakmilik Landed Melalui Sistem eTanah Dalam Tempoh 24 jam. |
100 % |
5 |
Mendaftarkan Suratcara Urusniaga dan Bukan Urusniaga ( Yang Lengkap ) Bagi Hakmilik Strata Melalui Sistem eTanah Dalam Tempoh 7 hari Bekerja. |
100% |
6 |
Menyedikan Laporan Tanah Bagi Semua Jenis Permohonan Dalam Tempoh 14 Hari Bekerja. |
100 % |
PDTDTL
Pencapaian Piagam Pelanggan Bahagian Pengurusan Daerah
Bil |
Jenis Perkhidmatan |
Pencapaian |
1 |
Pembayaran Bil / Tuntutan Dalam Tempoh 7 Hari (Dokumen Lengkap) |
100 % |
2 |
Aduan Di Ambil Tindakan Dalam Tempoh 7 Hari Bekerja |
100 % |
3 |
Laman Web Rasmi PDTDTL Dikemaskini 2 Minggu Sekali |
100 % |
4 |
Memastikan semua pegawai PDTDTL Mencapai 5 hari berkursus dalam setahun. |
100 % |
Pencapaian Piagam Pelanggan Bahagian Pembangunan
Bil |
Jenis Perkhidmatan |
Pencapaian |
1 |
Menguruskan Segala Tuntutan Pembayaran Projek-projek Yang Telah Siap (Dokumen Tuntutan Lengkap) Dalam Tempoh 5 Hari |
100 % |
2 |
Memproses Dan Mendaftar Permohonan Bantuan Wang Sumbangan Kerajaan Negeri Di Dalam Sistem i-Sejahtera (Dengan Syarat Pemohon Memenuhi Syarat Dan Dokumen Lengkap) Dalam Tempoh 3 Hari |
100 % |
3 |
Siasatan Dan Pemberian Bantuan Segera Tabung Bencana TYT Kes-Kes Kecemasan (Bencana) (Sekiranya Layak) Dalam Tempoh 1 Hari |
100 % |
Pencapaian Piagam Pelanggan Bahagian Pentadbiran Tanah
Bil |
Jenis Perkhidmatan |
Pencapaian |
1 |
Memproses dan Mengemukakan Permohonan Pembangunan Tanah ke Pejabat Tanah dan Galian Dalam Tempoh 120 Hari Bekerja. |
100 % |
2 |
Memproses dan Mengemukakan Permohonan Pelupusan Tanah ke Pejabat Tanah dan Galian Dalam Tempoh 120 Hari Bekerja. |
100 % |
3 |
Memproses Penerimaan Bayaran Cukai Tanah dan Bukan Cukai Tanah Dalam Tempoh 1 Hari Bekerja. |
100 % |
4 |
Mendaftarkan Suratcara Urusniaga dan Bukan Urusniaga ( Yang Lengkap ) Bagi Hakmilik Landed Melalui Sistem eTanah Dalam Tempoh 24 jam. |
100 % |
5 |
Mendaftarkan Suratcara Urusniaga dan Bukan Urusniaga ( Yang Lengkap ) Bagi Hakmilik Strata Melalui Sistem eTanah Dalam Tempoh 7 hari Bekerja. |
100% |
6 |
Menyedikan Laporan Tanah Bagi Semua Jenis Permohonan Dalam Tempoh 14 Hari Bekerja. |
100 % |